« Tagasi

Erasmus+ projekti õpilaskohtumine Raplas

Meie Erasmus+ projekti viies ja ühtlasi viimane õpilaskohtumine toimus imelises Eestis, põhiliselt Raplas 15.-19. aprillini 2024. Olime selle õpilaskohtumise võõrustajad. Meile saabusid külalised Portugalist, Hispaaniast, Ungarist ja Lätist - igast riigist 6 õpilast ja 2 õpetajat.

Pühapäeva õhtul läksime külalistele Tallinnasse järele ning tõime nad Märjamaale. Külalised ööbisid Märjamaa Spordihoone hostelis ning seetõttu toimusid ka osad tegevused Märjamaal.
Esmaspäeva hommikul läksime Rapla Vesiroosi Kooli, kus toimus kontsert ja koolimaja tutvustus. Külalised olid vaimustuses meie ilusast koolimajast ja kontserdist olid nad samuti lummatud. Nad ütlesid, et meie kooli õpilased on väga sõbralikud ja aktiivsed. Peale lõunat toimus Actionboundi orienteerumismäng ja bowling Rapla keskuses. Need tegevused aitasid õpilasi lähendada ning nad tundsid koostegutsemisest suurt rõõmu.

Teisipäeva hommikul sõitsime Mukri rappa, kus oli võimalus räätsadel imelist Mukri raba avastada. Rajale läks kaks gruppi, üks laudtee pealt ja teine räätsadel. Meil oli tore kohtumine ka metsisega. Peale lõunat said külalised avastada Märjamaa Noortekeskust. Meie külalised olid vaimustusest sellest, et laste jaoks on loodud sellised toredad ajaveetmise kohad. Peale Noortekeskuse külastust said külalised teha helkureid Wäega Pärimusmajas. Kui küsisime tagasisidet, siis ütlesid, et nad polnud ise mitte kunagi helkureid teinud ja see oli nende jaoks rahustav tegevus.

Kolmapäeva hommikul läksime taas meie imelisse koolimajja, kus külalised nautisid väikest tantsulist tegevust ja bingomängu. Seejärel said külalised kuulata ettekannet Eesti looduse teemal ja voltida vesiroose. Rääkisin külalistele sellest, kui palju on meil rabasid, metsi, saari ja järvesid. Lisaks tutvustasin külalistele meie rahvuslikke looduses olevaid sümboleid, näiteks rääkisin neile meie rahvusloomas ja rahvuslillest. Peale ettekannet said nad oma teadmisi kontrollida toredas Kahoodi mängus.  Seejärel said osalised voltida vesiroose. See tegevus oli nii põnev ja rahulik ja tore oli vaadata, kuidas kõik külalised vapralt vesiroose voltisid. Eesti toidulaual olevad hõrgutised maitsesid meie külalistele väga. Seejärel toimusid ClassVR peakomplektide ja Makey Makey töötuba. ClassVR peaskomplektide tegevuses said osalejad tutvuda virtuaalreaalsusega. Osalejad sattusid Eestis olevatesse imelistesse paikadesse ning seiklesid põnevates ruumides. Makey Makey tegevuses said õpilased tekitada vooluringi, kus rühmakaaslase puudutamisel sai bongosid mängida. Peale lõunat said õpilased läbida aardejahi raja ja lahendada videoülesandeid hoolivuse ja abistamise kohta.

Neljapäev oli Tallinna avastamise päev. Hommikul sõitsime Vabaõhumuuseumisse, kus toimus ringkäik muuseumis ja saime osaleda seiklusmängus. Seiklusmängu ajal hakkas Vabaõhumuuseumis lund sadama ning külalised said kauni lumesajuse vaatepildi. Peale lõunat õppisime tundma Tallinna vanalinna ning meil oli kahetunnine giidituur vanalinnas. Õhk oli karge ning külalised said kogeda seda, kui muutlik võib olla Eestimaa ilm.

Reedel käisime taaskord koolis, saime tunnistused ja vaatasime ning meenutasime projekti jooksul kogetud toredaid mälestusi. Peale lõunat said külalised taas Märjamaa Noortekeskuses aega veeta ning seejärel toimus ühine ajaveetmine Märjamaa ujulas. Külaliste väitel oli see justkui spaapuhkus peale aktiivsest ja toredat nädalat.

Nagu alati, saab iga hea asi ükskord ka otsa. Selle viimase õpilaskohtumisega sai otsa ka meie projekt. See oli imeline rännak ning need head kogemused ja mälestused jäävad aga igaveseks alles.