« Tagasi

Novembrist on valla liikluskorralduses mitmeid muudatusi

Pilt on lehelt pixabay.com

Rapla Vallavalitsuse üheks ülesandeks on munitsipaalteedel liikluse korraldamine. Riigiteedel tegeleb sellega Transpordiamet. Plaanitavate muudatuste elluviimisel tehakse omavahel koostööd. Liikluskorraldusega mingis asukohas saab kõige mugavamalt tutvuda veebikeskkonnas „Tark Tee".

Valla kodulehelt leiad teid ja liiklust puudutava info valides: Valdkonnad⇒Maa ja keskkond⇒Teed ja tänavad⇒Liikluskorraldus.

Muudatused tulenevad vajadusest tagada liiklusohutus ja liiklusvoogude parem sujuvus. Täiendavalt kiiruspiirangute kehtestamine on seotud tee kasutajate ja selle iseloomuga. Madalam kiirus vähendab pidurdusmaad ning suurendab võimalikele ootamatutele olukordadele õigeaegse reageerimise aega ja tõenäosust. Pealegi on mõjud nii sõidukis viibijatele kui jalakäijatele seda kergemad, mida väiksem on kiirus. Seega on mõistlik lubatud sõidukiirust mitte ületada.

Massipiirangute kehtestamise eesmärk on vähendada raskeveokite koormusest tingitud teekatte kahjustusi. Rapla vallas on kergkattega teid ja sildu, mis ei pea raskeveokite pideva koormuse all vastu. Vajadusel on massipiiranguga teel võimalik liikuda veoloa alusel, mida väljastab Rapla Vallavallitsus. Päästeteenistuse ja jäätmekäitlusteenust osutavatele sõidukitele massipiirangu mõju ei laiene.

Parkimiskeelu kehtestamine on enamasti vajalik kitsamatel teelõikudel, kus parkivate autode tõttu kitseneb oluliselt läbitav sõidutee. Eesmärk on tagada, et teenindav transport, päästeteenistus, politsei ja kiirabi saaksid takistusteta teel liikuda.

Sissesõidukeelu kehtestamine on vajalik autoliikluse piiramineks. Lähtudes vajadusest võib see olla kellaaja vahemik ja mitte kehtida kindlaks määratud gruppidele. Selle põhjuseks võib olla näiteks koolide ja lasteaedade läheduses lastele ohutuse tagamine.

Rapla vallas on ristmikke, mis on liikluskorraldusvahenditega reguleerimata ja kus kehtib parema käe reegel. Reguleerimata ristmike puuduseks võib pidada sõidukijuhtide suuremast eksimisvõimalusest tingitud liiklusohtlikkust võrreldes liikluskorraldusvahenditega reguleeritud ristmikel, kus juhindutakse konkreetsetest ja ühtemoodi mõistetavatest liiklusmärkidest.

Liiklusmärkide peamine eesmärk on ennetada võimalikke riske. Kõige rohkem näevad ohukohti aga liiklejad ise. Seetõttu on igati tervitatav vallavalitsusele liiklusohutuse tagamiseks ettepanekute tegemine, mida kindlasti kaalutakse tõsiselt. Nii nagu igasuguste teemadega, on eriarvamusi ka liikluse korraldamises. Liikluskorraldusliku otsuse teeb siiski teevaldaja oma valdkonna spetsialistidele tuginedes.

Alates 01.11.2024 rakenduvad järgmised liikluskorralduslikud muudatused:

1. Suurim lubatud sõidukiirus 30km/h:

6692035 Mahlamäe tänav (0.388-0.710km);
6692045 Palli tänav (0.082–0.291km);
6690764 Endla tee (0–0.568km);
6690176 Koigi tee (0.647–1.074km).

2. Suurim lubatud sõidukiirus 40km/h:

6690008 Valtu-Väljataguse tee (1.892–2.540km).

3. Suurim lubatud sõidukiirus 50km/h:

2770201 Taga-Tamsi tee (0–0.563km);
6690210 Viita talutee (0.819–1.279km).

4. Suurim lubatud sõidukiirus 70km/h:

2770024 Siuge tee (0.094–2.611km).

5. Keelatud veokitele täismassiga üle 8 tonni liiklemine:

6540148 Valli-Purku (0–1.752km), lisateatetahvliga „välja arvatud Rapla Vallavalitsuse kirjalikul loal";
2400023 Veskimäe tee (0.273–0.290km).

6. Kehtestada Rapla vallas parkimiskeeld:

6691002 Lao tänava (0.102–0.151km) läänesuunas asuval teepoolel.

7. Kehtestada Rapla vallas sissesõidukeeld:

6692083 Põrkepalli tänav (0.067–0.224km), lisateatetahvlitega „E–R 7:30–16:00" ja „välja arvatud kooli personal ja teenindav transport".

Muudatus on jõustunud:

Rapla vallas teeandmise kohustus ristmikul Kuusiku mõisaallee ning sõidueesõiguse täpsustamiseks on paigaldatud liiklusmärk „Peatee" koos liiklusmärgi „Sõidueesõigusega liiklemise või peatee suund" (6690040 Kuusiku mõisaallee 0.740km; 6691020 Sireli tänav 0.425km).

Lisainfo: Korraldus nr 390 ning liikluskorraldusvahendite asendiskeemid on leitavad veebiaadressil siin.