Sotsiaalvaldkonna info

Sotsiaalabi Rapla vallas

Sotsiaaltöötajate täiendav vastuvõtt piirkondades

Sotsiaaltöötajate täiendav vastuvõtt detsembris 2024 Rapla Keskraamatukogu haruraamatukogudes:

  • Vahastus kord kuus teisipäeviti kella 15.00–16.00
  • Järlepas kord kuus kolmapäeviti kell 15.00–16.00

Milline on sotsiaalabi Rapla vallas?

Oma valla inimeste parema iseseisva toimetuleku toetamiseks pakub Rapla vald lisaks nõustamisele vajaduspõhist sotsiaalabi sotsiaaltoetuste ja -teenustena.

Kõik sotsiaalvaldkonda puudutavad eeskirjad ja korrad

Kes saab sotsiaalabi (sotsiaaltoetusi ja -teenuseid)?

Teenuse osutamine ja toetuse maksmine korraldatakse ja tagatakse isikule, kelle elukoht rahvastikuregistri andmetel on Rapla vald või kes vältimatu abi vajamise ajal viibib valla haldusterritooriumil ja kelle elukohta ei saa kindlaks määrata.

Isikule, kes abi vajamise ajal viibib valla haldusterritooriumil ja kelle elukoht rahvastikuregistri andmetel on väljaspool Rapla valda, korraldatakse teenuse osutamine ja muu abi andmine kooskõlastatult abi vajaja rahvastikuregistrisse kantud elukoha järgse kohaliku omavalitsusega.

Mida sotsiaalabi saamiseks tuleb teha?

Sotsiaaltoetuse või -teenuse taotlemiseks tuleb esitada vastav taotlus. Taotluse saab esitada e-kirja teel rapla@rapla.ee või sotsiaaltööspetsialisti kaudu.

Sotsiaaltööspetsialistide kontaktid

Taotlus peab sisaldama lisaks abivajadust põhjendavatele tõestele andmetele ka dokumente ja muid tõendideid, mis on vajalikud teenuse või toetuse saamise õiguse väljaselgitamiseks. Taotlusele tuleb lisada ka info leibkonna majandusliku olukorra ning olemasoleva tugivõrgustiku toetusvõimekuse ja võimaluste kohta.

Kuidas sotsiaalabi määratakse?

Sotsiaalabi vajaduse ja ulatuse välja selgitamisel ning abi taotlemisel abistavad vajadusel sotsiaaltöö- ja lastkaitsespetsialistid.

Spetsialistid hindavad abivajadust, selgitades välja parima asjakohase abi abivajaja iseseisvaks toimetulekuks ja oma elu korraldamiseks.

Taotlus ja abivajaduse hindamine on aluseks hoolekandekomisjonile sotsiaalabi taotluse menetlemisel, va toimetulekutoetuse puhul.

Hoolekandekomisjon otsustab sotsiaalabi määramise 10 tööpäeva jooksul nõuetekohase
taotluse saamise päevast arvates. Otsusest teavitatakse taotlejat hiljemalt viie tööpäeva jooksul otsuse tegemisest, taotluses näidatud teatavakstegemise viisil ning määratud toetus makstakse välja 30 kalendripäeva jooksul otsuse tegemisest arvates.