Ehitusprojektist üldiselt
Projekti eesmärk on lahendada tulevase Rail Baltica raudteeliini ohutu ristumine olemasoleva Rapla-Märjamaa riigiteega. Rail Baltica ületamiseks rajatakse uus maanteelõik olemasoleva kõrvale ja tõstetakse pikiprofiilis kõrgemale, samuti rajatakse 90 meetri pikkune Parila maanteeviadukt ja uus sild üle Vigala jõe. Kogu 1,1 km pikkusel lõigul ehitatakse uus asfaltkattega sõidutee ning kergliiklustee, mis hiljem ühendatakse tänavu valmiva Rapla-Kuusiku kergliiklusteega. Jalg- ja jalgrattateede rajamisel on positiivne mõju elanike heaolule, kuna paranevad ja mitmekesistuvad liiklemise võimalused piirkonnas. Sealjuures muutub ohutumaks ja mugavamaks juurdepääs kohalikele bussipeatustele. Kohaliku teedevõrgu sidususe tagamiseks ehitatakse uued juurdepääsuteed kinnistutele, kergliiklusteele rajatakse tänavavalgustus ning ümber ehitatakse sidetrassid ja maaparandussüsteem. Olemasolev maantee jääb pärast uue tee valmimist naaberkinnistute juurdepääsuteeks. Pärast tööde valmimist jätkub uue maantee kasutamine sarnaselt olemasolevale olukorrale. Ehitusobjekti maksumus ilma käibemaksuta on ligikaudu 7,5 miljonit eurot.

Kavandatavad tööd
2024 veebruaris toimuvad ettevalmistustööd – märgitakse töömaapiirid ja rajatakse ehitusobjekti geodeetiline alusvõrk. Märtsis on planeeritud alustada tee kõrval oleva vana kivisilla lammutusega, samuti võsa- ning üksikpuude raadamisega. Tõsisemalt alustatakse teetöödega märtsi lõpus või aprilli alguses, kui algab kasvupinnase koorimine, sobimatu pinnase kaevamine ja muldkeha ehitus. Ehitustööde käigus lükatakse buldooserite ja roomikekskavaatorite abil muldkehasse üle 300 000 tonni täitematerjali. Mullatööd lõppevad 2025 aasta kevadel, ning siis algab killustikaluste ja asfaltkatete ehitus. Paralleelselt muldkeha ehitusega alustatakse viadukti ehitustöid. Vigala jõge ületav sild ehitatakse tulenevalt keskkonnanõuetest veidi hiljem. Viimasteks töödeks on liiklusmärkide paigaldus ja haljastustööd.
Tööde lõpptähtaeg on 02.11.2026. Selleks ajaks on Töövõtja kohustus lõpetada kõik tööd ning kõrvaldada avastatud puudused. Heade tingimuste korral ning õigeaegselt alustades peaks objekt valmima ning liiklusele avatud olema 2025. aasta suve lõpuks.
Ehitusaegne liikluskorraldus
Uue viadukti rajamine toob ehituse ajal kaasa mõningaid liikluskorralduse muudatusi. Arvestada tuleb ehituse ajal suureneva ehitusmüraga ja tavapärasest tihedama autoliiklusega. Säilitatakse juurdepääs kõikidele kinnistutele ning ka jalakäijatele tagatakse läbipääs ehitusobjektist mööda pääsemiseks. Suuresti toimuvad tööd olemasoleva Rapla-Märjamaa tee kõrval. Muldkeha rajamiseks tekib vajadus nihutada olemasolevat maanteed, et tagada mõlemas suunas sujuv liiklus, vajadusel sõidukiirust piiratakse. Parila bussipeatuste asukohad esialgu ei muutu. Kinnitatud liikluskorralduse muudatustest teavitatakse liiklejaid Tark Tee internetiportaalis (https://tarktee.mnt.ee). Samuti leiab tulevikus vastavasisulist praktilist infot Parila viadukti ehitustööde kohta Rapla Vallavalitsuse kodulehel (https://rapla.ee) olevast Rail Baltica rubriigist.
Töövõtja poolt soovime kõikidele ehitusaegsetele naabritele ja liiklejatele rahulikku meelt ning koostöövalmidust.
Viljar Karuoja
Objektijuht, AS TREV-2 Grupp