Rail Baltica rajamise eesmärk on ühendada Eesti Euroopa raudteevõrguga. Raplamaale ehitatakse Hagudi–Alu põhitrassi lõik, mille pikkus on ligikaudu 7 km. Lõik hõlmab nelja olulist rajatist: kahte loomatunnelit, üht kergliiklustunnelit ning Hagudi raba läbivat rabaplaati.
Ehitustööd on Raplamaal kestnud ligi 16 kuud ning toimuvad kogu põhitrassi ulatuses. Liigutakse etteantud graafikus: suuremahulised tööd valmivad 2026. aastal ning kogu lõigu valmimine on kavandatud 2027. aasta sügisesse, mil lõpetatakse tööd Hagudi rabas.

Senised saavutused:
- Kaljupinnase piikamistööd on lõpetatud.
- Rajatud on suurem osa raudtee muldkehast.
- Alustatud on hooldus- ja juurdepääsuteede ehitusega.
- Hagudi rabaplaadil on esimese sektsiooni vaiad betoneeritud, käib armeerimine ning järgmiste sektsioonide vaiade puurimine.
- Tunnelite rajamine raba otstes on alanud.
- Alu kergliiklustunneli projekteerimine on käimas, ehitus algab 2026. aasta kevad-suvel.
- Valminud on 7 karptruupi, ehitamisel on veel 9.
- Müratõkkeseinte ehitus on alanud, tööd on plaanis lõpetada 2026. aasta lõpus.

2026. aasta plaanid
- Raudtee muldkeha ja aluste ehituse jätkamine.
- Hooldus- ja juurdepääsuteede rajamine.
- Rabaplaadi ehituse jätkamine Hagudi rabas.
- Loomatunnelite ehitus mõlemal pool raba.
- 9 karptruubi rajamine.
- Müratõkkeseinte ehitus.
- Maaparandussüsteemide väljaehitus.
- Elektri ristumiste ja sidekommunikatsioonide paigaldus.

