« Tagasi

Kuidas on läinud Ennetuskliinikul Raplas?

Pildil dr Karita Košeleva, Ennetuskliinik OÜ juhatuse liige, foto ennetuskliiniku erakogu

Alates 2024. aasta septembrist hakkas Raplas lisaks sealsele tervisekeskusele perearstiabiteenust osutama Ennetuskliinik OÜ, kelle teenindada on ligi 5100 patsienti. Uuenduse peamine eesmärk on pakkuda Rapla inimestele pidevate ajutiste asendajate asemel püsivat teenuseosutajat, kes laiendatud meeskonnaga suudab teenindada kõiki oma patsiente. Nüüd on selgunud esmane patsientide tagasiside Ennetuskliiniku kohta.

Seoses perearstiabi korralduse muudatusega on Tervisekassa jaoks oluline teada, kuidas patsiendid on perearstiabiga rahule jäänud. Selleks küsime kõikidelt teatud ajavahemikus perearstiabi saanud patsientidelt tagasisidet nende teenusekogemuse kohta. Tagasiside küsimustik saadetakse patsientidele meilile või lihtkirjana postkasti. 2024. aasta talvel saadeti välja 1110 küsimustikku novembris perearstiteenust saanud inimestele. Neist vastas 22% ehk 246 inimest. 

Esmane tagasiside on üsna positiivne
Tulemusi vaadates võib öelda, et paari esimese kuu kogemused on ootuspärased. On selge, et muudatuste omaksvõtmine vajab aega ja harjumist. Õnneks ei viita esmased tulemused mingile tõsisemale probleemile. Oli inimesi, kes võtsid vastamist tõsiselt, ja ka neid, kes põhimõtteliselt on kõigele vastu. 

Uuringust selgus, et enam kui pooled vastajaid jäid viimase perearstikeskuse külastuse või kontaktiga rahule. Võrreldes varasemaga on see näitaja langenud. Samas on ootuspärane, et iga muudatusega võib esialgu kaasneda rahulolu vähenemine ja ka Rapla pole siin erand. Esimese paari kuu põhjal ei tasu ennatlikke järeldusi teha. Näeme, et praegu tekitab peamiselt rahulolematust uus süsteem, kus alati ei pruugi sama perearsti vastuvõtule saada. 

Enim ollakse Raplas rahul Ennetuskliiniku viisaka teeninduse ja töötajate hea suhtumisega. Samuti kiidetakse õdesid ja arste, kes on väga abivalmid ja tublid. Enam kui poolte vastajate jaoks oli koostöö tervishoiutöötajaga sujuv ja nende hinnangul saadi oma terviseküsimustes abi.

Terviseabi saab nüüd üldjuhul kiiremini
Positiivne on see, et rahulolematus perearsti vastuvõtu ooteajaga on langustrendis. Kui varem oli rahulolematuid 36%, siis Ennetuskliiniku tulekuga on patsientide rahulolematus arstile pääsemise ajaga langenud 29% peale.  

Pooled vastajad ütlesid, et on viie päeva jooksul vastuvõtule saanud, 31% sai abi kaugvastuvõtu teel ja 13% on saanud perearstiabi samal päeval. Viimane näitaja on võrreldes varasema ajaga ligi kaks korda kasvanud, mis näitab, et üha rohkem patsiente saab tõsisema murega kiiresti abi.
Tagasiside küsimustikust selgus, et esmaseks suhtluseks perearstikeskusega eelistab 64% vastajatest kasutada telefoni, 48% eelistab kohale minna ja 25% pooldab e-lahenduse teel suhtlemist. 

Iga uuendus vajab sissetöötamiseks aega ja kokkuvõtteid teeme kord aastas. Tervisekassa jätkab patsientidelt tagasiside küsimist ja oleme kõigile tänulikud vastuste eest. 

Ennetuskliiniku kommentaar: Oleme rõõmsad, et kogukond on meid hästi vastu võtnud!
Raplasse tervisekeskuse rajamisega soovisime ja soovime ka edaspidi pakkuda hästi toimivat ning patsiente toetavat teenust, mis tagab kogukonnale vajaliku kättesaadava ja professionaalse arstiabi, tervikliku teenustevaliku ning mugavad digilahendused.

On arusaadav, et uue süsteemi ja teenuseosutajatega harjumine võtab aega. Rõõmustame väga, et küsitluse põhjal on Rapla inimesed Ennetuskliiniku viisaka teeninduse ja töötajate hea suhtumisega rahul. Samuti tunneme head meelt selle üle, et patsientide sõnul saavad nad nüüd kiiremini perearstiabi.

Täname Rapla kogukonda, et olete meid nii hästi vastu võtnud. Ootame väga Teie tagasisidet e-posti aadressile rapla@confido.ee, et saaksime oma teenuse Teie jaoks veelgi mugavamaks muuta.

Reelika Laht
Tervisekassa perearstiabi teenuse spetsialist