Hagudi–Alu ehitusprojekti ülevaade

Rail Baltic

Rail Baltica rajamise eesmärk on ühendada Eesti Euroopa raudteevõrguga. Raplamaale ehitatakse Hagudi–Alu põhitrassi lõik, mille pikkus on ligikaudu 7 km. Lõik hõlmab nelja olulist rajatist: kahte loomatunnelit, üht kergliiklustunnelit ning Hagudi raba läbivat rabaplaati.

Ehitustööd on Raplamaal kestnud ligi 16 kuud ning toimuvad kogu põhitrassi ulatuses. Liigutakse etteantud graafikus: suuremahulised tööd valmivad 2026. aastal ning kogu lõigu valmimine on kavandatud 2027. aasta sügisesse, mil lõpetatakse tööd Hagudi rabas.

Image

Senised saavutused:

  • Kaljupinnase piikamistööd on lõpetatud.
  • Rajatud on suurem osa raudtee muldkehast.
  • Alustatud on hooldus- ja juurdepääsuteede ehitusega.
  • Hagudi rabaplaadil on esimese sektsiooni vaiad betoneeritud, käib armeerimine ning järgmiste sektsioonide vaiade puurimine.
  • Tunnelite rajamine raba otstes on alanud.
  • Alu kergliiklustunneli projekteerimine on käimas, ehitus algab 2026. aasta kevad-suvel.
  • Valminud on 7 karptruupi, ehitamisel on veel 9.
  • Müratõkkeseinte ehitus on alanud, tööd on plaanis lõpetada 2026. aasta lõpus.
Image

2026. aasta plaanid

  • Raudtee muldkeha ja aluste ehituse jätkamine.
  • Hooldus- ja juurdepääsuteede rajamine.
  • Rabaplaadi ehituse jätkamine Hagudi rabas.
  • Loomatunnelite ehitus mõlemal pool raba.
  • 9 karptruubi rajamine.
  • Müratõkkeseinte ehitus.
  • Maaparandussüsteemide väljaehitus.
  • Elektri ristumiste ja sidekommunikatsioonide paigaldus.